PRÈVIA J32: En procés
La Unió Esportiva Olot es vol refer de la derrota contra el líder en el desplaçament a Santa Eulària des Riu per enfrontar-se a la SCR Peña Deportiva (diumenge, 12h). Retrobament amb vells coneguts com Raúl Garrido, a la banqueta, i Óscar Gonpi, a la gespa, davant d’un conjunt eivissenc que va descendir la setmana anterior a Sabadell. Els de Roger Vidal, encara sense Salvans, busquen una victòria que els deixi a tocar de la permanència. Un escenari on els olotins no han guanyat mai, per bé que aquest curs encara no han perdut a les Illes Balears.
Un petit impuls. Això és el que li falta a l’Olot per garantir la continuïtat a la categoria. Una jornada que pot ser clau per evitar el descens directe i catapultar-se amb la millor puntuació dels equips que ocupen la posició de play-out, fet que també donaria la permanència de manera automàtica. Tot plegat, en cas de no poder avançar l’Andratx a la classificació, que juga demà dissabte contra l’Atlètic Balears. Però deixem de fer números i endrecem la calculadora, la cita és a Santa Eulària i el primer que cal fer és aconseguir els tres punts. Tot i la derrota contra l’Europa, els olotins arriben en bon moment i amb confiança, conscients que un triomf els podria deixar virtualment salvats. Però per això s’ha de lluitar i competir com en les últimes setmanes, ja que aquesta categoria no admet relaxacions ni cap tipus de concessió.
El rival d’aquest diumenge és la Sociedad Cultural y Recreativa Peña Deportiva, fundada l’any 1935 i amb quatre lligues de Tercera Divisió en el seu palmarès. El conjunt de Santa Eulària des Riu ha competit a Segona B (o Segona Federació) les últimes cinc temporades i compta amb una quinzena de participacions a la Copa del Rei. A la banqueta s’hi asseu el valencià Raúl Garrido, extècnic de l’Olot durant quatre cursos, que va substituir Alberto Gallego a principis del mes de març. Una plantilla amb diverses novetats en el mercat d’hivern com l’arribada de l’ex-Olot Óscar Gonpi, Javiez Lizárraga (Tudelano), Raúl Sanchís (Minera), Dopi i Rulo Prieto. També amb les baixes d’Ale Ojeda (San Fernando) i Hassane Adamou (Pozoblanco). A la classificació, la Peña ocupa la quinzena posició amb 30 punts i va consumar el seu descens a Tercera Federació la jornada anterior a la Nova Creu Alta de Sabadell (1-0). Com a local, els seus registres són de 5 victòries, 6 empats i 4 derrotes. El seu màxim realitzador és Larry Kelechi, autor de 8 gols.
El partit, corrresponent a la jornada 32 del campionat de lliga del grup tercer de Segona Federació, es disputarà aquest diumenge a les 12 del migdia al Municipal de Santa Eulària des Riu. Es podrà seguir en directe, com sempre, per Ràdio Olot des de mitja hora abans i també a través del carrusel d’IB3 Esports. Penúltima sortida del curs amb una missió ben clara, guanyar per estar molt a prop de l’objectiu. Som-hi, Olot!
BAIXES: Salvans i Gerard de Marco (lesió)
La prèvia de Roger Vidal
“El que busquem a Eivissa és una victòria que ens pugui aproximar a l’objectiu”
“La categoria et porta a això, tots els rivals són complicats i has de treballar moltíssim cada punt. Ja sabem de la situació de la Peña Deportiva però això segur que no els fa menys perillosos”
“M’espero un equip que, lluny d’abaixar els braços, pot jugar amb un punt més de tranquil·litat pel fet de no jugar-se res. Nosaltres hem de sortir amb la màxima intensitat perquè hem ens hi juguem molt, això s’ha de notar al camp”
“Vaig a tenir a Garrido com entrenador, li tinc un apreci especial. És un exentrenedor important dels últims anys a la casa, ens sap greu per ell però nosaltres hem de guanyar a la Peña”
“Hem de treballar i competir com les últimes setmanes, si seguim en aquesta línia tenim molts números de guanyar”
Precedents
Tres visites, tres derrotes. L’Olot no ha pogut puntuar encara a Santa Eulària des Riu. L’última d’aquestes va ser fa dues temporades, precisament amb gol de Chema Moreno, aleshores al conjunt eivissenc (1-0). La dada esperançadora és que aquest curs seguim invictes a les Illes Balears amb tres victòries (Andratx, SD Ibiza i Mallorca B) i un empat molt valuós (Atlètic Balears).